Yazar "Alizade, Parisa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çevrimiçi Alışveriş Platformlarında Teknoloji Özellikleri ve Marka Özgünlüğünün Marka İmajı, Marka Bağlılığı ve Marka Özdeğerine Etkisinde Marka İtibarının Düzenleyici Rolü(Anadolu Üniversitesi, 2023) Alizade, ParisaBu çalışmanın amacı teknoloji özelliklerinin ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini ve markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ayrıca, çalışma marka özgünlüğü, marka imajı, marka bağlılığı ve markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının düzenleyici rolünü araştırmayı da amaçlamaktadır. Bu ampirik çalışmada önerilen model Türkiye’de yaşayan ve çevrimiçi alışveriş platformlarından alışveriş yapanlar arasından 480 kişiye uygulanan anketlerle test edilmiştir. Yapısal modelin testi için yapısal eşitlik modellemesi ile yol analizi yapılmıştır. Çalışma bulguları algılanan kullanım kolaylığının ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini, markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini ve duygusal marka bağlılığının markanın özdeğeri üzerindeki etkisini desteklemiştir. Ayrıca, çalışmada marka özgünlüğü, markanın işlevsel imajı, duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının düzenleyici rolünün ortaya çıkması bu konuda literatürdeki eksiklikleri gidermesi bakımından önemlidir.Öğe Marka İlgileniminin, Tutumun ve Sadakatin Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi: Tüketicilerin Yeniliklere Açıklık Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü (Çevrimiçi Yiyecek İçecek Platformları Örneği)(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2022) Alizade, ParisaBu çalışmanın amacı marka ilgileniminin, tutumun ve sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ve marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini belirlemektir. Aynı zamanda bu çalışma kavramsal modeldeki ilişkilerde tüketicilerin yeniliklere açıklık kişilik özelliklerinin düzenleyici etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu ampirik çalışma önerilen model ile yürütülmüştür. Model İstanbul’da yaşayan ve çevrimiçi yiyecek içecek markalarından alışveriş yapan 460 kişiden alınan verilerden yararlanılarak test edilmiştir. Araştırma hipotezlerini test etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Çalışma bulguları marka ilgileniminin tutum üzerindeki etkisini, marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini ve marka ilgileniminin, tutumun ve sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, araştırma modelindeki ilişkilerde tüketicilerin yeniliklere açıklık kişilik özelliklerinin düzenleyici rolü ortaya konulmuştur. Bu çalışmaya özgünlük kazandıran marka ilgileniminin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisi ve tüketicilerin yeniliklere açıklık kişilik özelliklerinin modeldeki düzenleyici rolüdür.Öğe Thy’nin Sosyal Medya Pazarlama Aktivitelerinin Marka Güveni ve Marka Tercihi Üzerindeki Etkisi(Fırat Üniversitesi, 2024) Begtimur, Mehmet Emin; Alizade, ParisaGünümüz dünyasının hızla değişen pazar koşullarında her hangi bir marka ya da ürünün kaliteli, düşük maliyetli ve kullanışlı olarak üretilmesiyle birlikte, üretilen marka, ürün ya da hizmetin uygun metot ve araçlarla tanıtılması, pazarlanması, reklamının yapılması ve müşterilerle ürün arasında olumlu bir bağın inşa edilmesi hayati önem arz etmektedir. Yüksek teknolojik gelişmelerle birlikte dijitalleşen işletmeler, pazarlama faaliyetlerinde geleneksel yöntemlerden vazgeçerek sosyal medya araçlarını yoğun olarak kullanmaya başlamıştır. Geleneksel pazarlama tekniklerinin aksine sosyal medya pazarlama aktiviteleri az zaman, düşük maliyet, kısıtlı zamana ve fiziksel mekâna ihtiyaç duyulmaması, hızlılık, çift yönlülük, geniş kitlelere ulaşabilme gibi avantajlara sahip olması nedeniyle büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler tarafından etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Çalışma, Türk Hava Yolları’nın sosyal medya pazarlama aktivitelerinin marka güveni ve marka tercihi üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamıştır. Bu amaçla öncelikle geniş çaplı literatür araştırması yapılarak hipotezler ve kavramsal model oluşturulmuştur. Veriler, Türkiye’de yaşayan ve THY’nın sosyal medya platformlarını kullanan 453 kişi üzerinde uygulanan anketlerle toplanmıştır. Hipotezleri test etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda Türk Hava Yolları’nın sosyal medya pazarlama aktivitelerinin marka güveni ve marka tercihi üzerinde kayda değer etkisinin olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca bu değişkenlerin farklı değişkenlerle olan ilişkisi saptanmıştır.