Wakizaka, Keisuke2023-06-232023-06-2320222148-42872148-7189https://hdl.handle.net/11363/4920https://doi.org/Genellikle Gürcistan’da din, dil ve coğrafyaya dayalı geleneksel Gürcü milliyetçiliği mevcutken Sovyetler Birliği’nin kimlik politikası Gürcülerin ve Osetlerin dışlayıcı etnik milliyetçiliğini pekiştirmiştir. Sonunda bu durum Güney Osetya Meselesinin patlak vermesine sebep olmuştur. Bu durum geleneksel Gürcü ve Oset tarih yazımlarına belirgin şekilde yansıtılmıştır. Gürcüler ve Osetler birbirlerini “yabancı ve Rusya’nın beşinci kolu” olarak suçlayıp dışlamaktadır ama Mihail Saakaşvili 2003’te iktidara geldikten sonra Gürcü milliyetçiliğini daha kapsayıcı yurttaşlık milliyetçiliğine dönüştürmeye yönelmiştir. Gürcistan güncel tarih yazımı da “tarihsel Gürcü-Oset birlikteliği” ve “Rusya tehdidi”ni vurgulamaktadır. Bu bağlamda Gürcistan’daki Osetler kendi tarihini anlatırken, kendilerinin Gürcistan’da kalmaya devam etmelerinin meşruiyetini savunmaya ağırlık vermekte ve Osetlerin de Gürcistan toplumunun bir parçası olduğuna ve geçmişten beri Osetlerin Gürcülerle birlikte dost olarak Gürcistan topraklarında yaşamaya devam ettiklerine vurgu yapmaktadır. Böylece Gürcistan’daki Osetlerin kimlik inşası, Gürcistan’ın ulus-devlet inşa süreciyle uyumlu hale gelmiştir.Generally, while traditional Georgian nationalism based on language, Christianity and “motherland” had existed in Georgia, the Soviet nationality policy strengthened Georgians’ and Ossetians’ exclusionist ethnic nationalism and caused the conflict in South Ossetia. This situation is clearly reflected on the Georgian and Ossetian historiographies and they accuse each other as “foreigners, Russia’s fifth column”. But after Mikhail Saakashvili ascended to power in 2003, the Georgian government began to develop inclusive civic Georgian nationalism and the current Georgian historiography also emphasizes “historical Georgian-Ossetian unity” and “Russian threat”. Under this situation, Ossetians in Georgia attach importance to advocating the legitimacy of their staying in Georgia while explaining their history. They emphasize that they are important members of the Georgian state and that they have been continuing to live with Georgians as friends in Georgia since the ancient era. Thus, Georgia’s Ossetians adapt to Georgia’s nation-state building process during their identity building.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United StatesGürcistanGüney Osetya SorunuGürcistan’daki Oset DiasporasıTarih YazımıKimlikGeorgiathe Issue of South OssetiaOssetian Diaspora in GeorgiaHistoriographyIdentityGürcistan’daki Gürcü-Oset İlişkileri ve Ortak Tarih AnlayışıThe Georgian-Ossetian Relations in Georgia and the Common Understanding of HistoryArticle9253254810.17336/igusbd.778252