Gürsoy Ulusoy, Şebnem2024-07-082024-07-0820242667-4815https://hdl.handle.net/11363/7458https://doi.org/Sanat kavramı incelendiğinde sanatın kim için olduğu uzun yıllardır süre gelen bir tartışma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Sanat kitleler içindir ancak aynı zamanda sanat aurası gerçeği tektir ve biriciktir. Dijitalleşme ile birlikte sanatın biricikliği konusundaki tartışmalar artış göstermiştir. Popüler kültürün entegre bir parçası haline gelen dizi sektörü özellikle dijitalleşme ile birlikte çabuk üretilen ve tüketilen bir mecra halini almıştır. Araştırma kapsamında Netflix Dijital Yayın Platformu üzerinden ulaşılabilen üç kore dizisinin içerik analizi yöntemi ile görsel ve içeriksel özellikleri, benzerlikleri incelenmiştir. Çabuk üretilen ve çabuk tüketilen yeni tüketim kültürü alışkanlıkları incelenmiştir. Yapay zeka kavramının dizi sektöründe kullanılması sonucunda içerik üretiminin birbirini tekrar eden klişe yapımlar haline gelme durumu da ortaya çıkmaktadır. Aynı dizileri farklı zamanlarda izleyen kitleler için artık sadece zaman doldurmak için izlenen içerikler haline gelen birbirinin tekrarı olan içerikler olarak görülmektedir. Bu kapsamda Walter Benjamin’in 1935 yılında yazdığı “Teknik Olarak Yeniden Üretitilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı” eserinden yola çıkılarak yapay zeka çağında yeniden üretilen dijital diziler üzerinden bir inceleme gerçekleştirilmiştir.When the concept of art is examined, it emerges as a matter of debate for many years about who art is for. Art is for the masses, but at the same time, art is one and only due to its aura. With digitalization, discussions about the uniqueness of art have increased. The TV series industry, which has become an integrated part of popular culture, has become a medium that is quickly produced and consumed, especially with digitalization. Within the scope of the research, the visual and contextual features and similarities of three Korean TV series available on the Netflix Digital Broadcast Platform were examined using the content analysis method. New consumer culture habits that are produced quickly and consumed quickly were examined. As a result of the use of the concept of artificial intelligence in the TV series industry, content production becomes a repetitive cliché production. For the masses who watch the same series at different times, they are now seen as repetitive content that has become content watched just to fill the time. In this context, an analysis was carried out on digital series reproduced in the age of artificial intelligence, based on Walter Benjamin's work "The Work of Art in the Age of Reproducibility with the Possibilities of Technology", written in 1935.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYapay zekasanatın yeniden üretimidijital yayıncılıkdijital dizilerkore dizileriArtificial intelligencereproduction of artdigital publishingdigital TV seriesKorean TV seriesYapay Zekayla Sanatın Yeniden Üretimi Çağında Dijital Dizi KültürüDigital Series Culture in The Age of Art Reproduction With Artificial IntelligenceArticle71311812810.29228/usved.76028