Raporlar

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 12 / 12
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu (2023)
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2024) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    ÖZET İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), öz değerlendirme çalışmalarının önemli bir çıktısı olarak yıl içinde gerçekleştirilmiş olan faaliyetlerini raporlamak amacıyla 2023 Kurum İç Değerlendirme Raporu’nu ‘KİDR 3.2’ sürümüne uygun olacak şekilde hazırlamıştır. İGÜ 2022 yılında ikinci Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) kurumsal değerlendirme sürecini tamamlamıştır. Değerlendirme sonucundaki geri bildirimler ve YÖKAK kurumsal akreditasyon ölçütleri göz önünde bulundurularak çalışmalar sürdürülmüştür. 2023 Kalite Güvence Sistemi planlanması ve uygulanması sırasında tamamlanan 2019- 2023 Stratejik Planı değerlendirme sonuçları ve hazırlanma sürecinde olan 2024-2028 Stratejik Planı da göz önüne alınmıştır. 2023 KİDR hazırlıkları çerçevesinde İGÜ Kalite Koordinatörlüğü’nün önerisiyle tüm akademik birim ve idari bilimlerden temsilciler seçilmiştir. Seçilen temsilcilerin de içinde yer aldığı KİDR hazırlık çalışmaları ekibi Rektörlük tarafından görevlendirilmiştir. Kalite Komisyonu, KİDR alt başlıklarını çalışmak üzere alt çalışma ekipleri oluşturmuştur. İçeriklerin düzenlenmesinde akademik ve idari birimlerin hazırladığı ABİDR (Akademik Birim İç Değerlendirme Raporu) ile söz konusu olan bu raporların ilgili kanıtları dikkate alınmıştır.
  • Öğe
    Kurumsal İzleme Raporu: İstanbul Gelişim Üniversitesi: 2023
    (Yükseköğretim Kalite Kurulu, 2023) Suner, Macid Fikret; Aydoğan, Yasemin; Ünsal Avdal, Elif; Kaçak, Açelya Buse
    İzleme Takımı PROF. DR. MACİD FİKRET SUNER (TAKIM BAŞKANI) PROF. DR. YASEMİN AYDOĞAN (AKADEMİK DEĞERLENDİRİCİ) PROF. DR. ELİF ÜNSAL AVDAL (AKADEMİK DEĞERLENDİRİCİ) AÇELYA BUSE KAÇAK (ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRİCİ) 2023 ÖZET Yükseköğretim Kalite Kurulu 2023 yılı İzleme Programı kapsamında hazırlanan bu rapor; İstanbul Gelişim Üniversitesi, 2019 Kurumsal Geri Bildirim Raporu (KGBR) kapsamında vurgulanan, kurumun güçlü yanlarının sürdürülebilirliği ile gelişmeye açık yanlarına ilişkin gerçekleştirilen çalışmalar yanında, ayrıca, kurum ziyareti esnasında tespit edilen diğer noktalara ve uygulamalara ilişkin değerlendirmeler çerçevesinde hazırlanmıştır. Bu amaçla KGBR ile beraber, kurum iç değerlendirme raporları, stratejik planlar, faaliyet ve analiz raporları, yönetmelikler, yönergeler Macid Fikret SUNER, Yasemin AYDOĞAN, Elif ÜNSAL AVDAL (Akademik Değerlendiriciler) ve Açelya Buse KAÇAK (Öğrenci Değerlendirici) şeklinde oluşturulan izleme takımı üyeleri tarafından incelenmiş ve rapor iki günlük çevrim içi saha ziyareti esnasında tespit edilen hususlar ve kurum tarafından sunulan kanıtlara dayanılarak hazırlanmıştır. İzleme değerlendirmesi sonucunda tespit edilen hususlara ilişkin değerlendirmeler raporda sunulan tablolar ile açıklanmıştır. İzleme değerlendirmesi sürecinde, üniversite ve birim yöneticilerinin tüm paydaşlara özverili ve çözüm odaklı bir yaklaşım içinde oldukları belirlenmiştir. Mütevelli Heyet Başkanı ile Rektör arasında misyon, vizyon ve hedefler konusunda gerek akademik gerek idari bağlamda bütünleşik bir görev paylaşımı, yetki ve sorumluluk yaklaşımı tespit edilmiştir. Üniversite Stratejik Planı, eğitim-öğretim altyapısı ve araştırma-geliştirme olanakları genel olarak değerlendirildiğinde, yönetimin kalite süreçleri ve yürütülmesi konusundaki kararlılığı, personelin kurum aidiyeti, bütünlüğü ve heyecanı görülmüştür. Bu bağlamda özellikle son bir yıl içinde 2019 KGBR’de ortaya çıkan gelişmeye açık yanların iyileştirilmesine ve güçlü yanların sürdürülebilirliğine ilişkin faaliyet planlarının oluşturularak uygulamaya konduğu belirlenmiştir. Kurum kültürünü güçlü tutmaya yönelik olan yaklaşımlar kapsamında misyon ve vizyon ifadelerinin kurum içinde de görünür konumda yaygınlaşmış olması olumlu olarak nitelendirilmiştir. Kurumda tespit edilen genel yaklaşımın ve uygulamaların kalite süreçlerine yansıyacağı düşünülmektedir
  • Öğe
    Kurumsal Geri Bildirim Raporu: İstanbul Gelişim Üniversitesi: 2019
    (Yükseköğretim Kalite Kurulu, 2019) Özkale, Nedime Lerzan; Aslan, Diler; Yıldız, Hicran; Aşcıgil, Semra Feriha; Aydoğan, Yasemin; Tunçay, Ahmet; Bıçak, Yusuf Zahid
    Değerlendirme Takımı PROF. DR. NEDİME LERZAN ÖZKALE (TAKIM BAŞKANI) PROF. DR. DİLER ASLAN (AKADEMİK DEĞERLENDİRİCİ) DOÇ. DR. HİCRAN YILDIZ (AKADEMİK DEĞERLENDİRİCİ) PROF. DR. SEMRA FERİHA AŞCIGİL (AKADEMİK DEĞERLENDİRİCİ) PROF. DR. YASEMİN AYDOĞAN (AKADEMİK DEĞERLENDİRİCİ) KALİTE KOORDİNATÖRÜ AHMET TUNÇAY (İDARİ DEĞERLENDİRİCİ) YUSUF ZAHİD BIÇAK (ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRİCİ) 1. KURUMSAL BİLGİLER Kurumun KİDR'de aktardığı kurumsal bilgiler yeterlidir. Sunduğu kanıtlar da konuyla ilgili ve kapsayıcıdır. İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Gelişim Eğitim, Kültür, Sağlık ve Sosyal Hizmet Vakfı’nın desteğiyle Bakanlar Kurulunun 14/07/2008 tarih ve 2547 Sayılı Kanunun Ek 2’nci maddesine göre Meslek Yüksekokulu olarak kurulmuş olup, 2011 yılından itibaren İstanbul Gelişim Üniversitesi olarak hizmet vermektedir. İGÜ; 3 Fakülte (Mühendislik ve Mimarlık, İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar), 3 Enstitü (Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri ve Sağlık Bilimleri), 4 Yüksekokul (Sağlık Bilimleri, Uygulamalı Bilimler, Beden Eğitimi ve Spor, Yabancı Diller), 2 Meslek Yüksekokulu (İstanbul Gelişim ve Sağlık Hizmetleri) olmak üzere toplam 12 akademik birimde, 20’si İngilizce eğitim veren 121 programla eğitim hizmetlerini sürdürmektedir. Eğitim faaliyetleri toplam 106 adet atölye, laboratuvar, stüdyo vb. altyapı ile desteklenmektedir.
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu (2022)
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2022) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), öz değerlendirme çalışmalarının önemli bir çıktısı olarak yıl içi faaliyetlerini raporlamak için 2022 Kurum İç Değerlendirme Raporu’nu KİDR 3.1 sürümüne uygun olacak şekilde hazırlamıştır. İGÜ 2019 yılında YÖKAK Kurumsal değerlendirme sürecini tamamlamış ve süreç sonunda YÖKAK’ın ilettiği geri bildirim raporu ve stratejik plan çerçevesinde değerlendirilmeye alınarak çalışmalar sürdürülmüştür. 2022 KİDR hazırlıkları çerçevesinde İGÜ Kalite Koordinatörlüğünün önerisi ile tüm akademik birim ve idari bilimlerden temsilcilerin olduğu KİDR hazırlık çalışmaları grubu rektörlük tarafından görevlendirilmiştir. Kalite Komisyonunun 18.08.2022 tarihli 2022-04-03 sayılı Kararı ile KİDR alt başlıklarını çalışmak üzere alt çalışma grupları oluşturulmuştur. İçeriklerin düzenlenmesinde akademik ve idari birimlerin hazırladığı ABİDR ve BİDR’lar ile bu raporların ilgili kanıtları dikkate alınmıştır.
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu (2021)
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2021) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    İstanbul Gelişim Üniversitesi kalite güvencesi sisteminin yıl içindeki iç değerlendirme süreçlerini izlemek üzere Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından oluşturulan Kurum İç Değerlendirme Raporu her yıl hazırlanır. Akademik ve idari tüm birimlerden alınan Kurum İç Değerlendirme Raporları ile oluşturulan İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporları bir önceki yıllara ait raporlarla kıyaslama yapılarak Üniversitenin güçlü ve gelişmeye açık yönlerini tanıma ve iyileştirme fırsatı sunar. KİDR, İstanbul Gelişim Üniversitesi öz değerlendirme çalışmalarının en önemli çıktısıdır.
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu (2020)
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2020) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    Dünya genelinde kalite yönetim sisteminin bir parçası olarak ve Üniversitelerin stratejik amaç ve hedeflerine bir bütün halinde eşgüdüm içinde yürümelerini temin etmek üzere kullanılan araçlardan biri iç değerlendirme süreçleridir. BİDR soruları ve formatı Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından yayımlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) kılavuzu esas alınarak hazırlanmıştır. Bölüm İç Değerlendirme Raporları kılavuza göre hazırlarken: Her bir kalemde yer alan açıklamalar, tamamlanan takvim yılı (2020) esas alarak yapılmakta, verileri bu takvim yılına ait verilerden seçilmekte, tüm değerlendirmeler kanıtlarıyla birlikte üniversite üst yönetimine ve Kalite Koordinatörlüğüne gönderilmektedir. İç ve dış denetimlerde sunmak üzere kanıt ve destekleyici her tür doküman raporun sonuna ek olarak eklenmektedir. Bölümlerce tamamlanacak BİDR’lerin bölüm kurullarında görüşülmesi; iç ve dış paydaşlarla değerlendirilmesi, takip eden yıl boyunca yol gösterici olarak kullanılması esastır. Akademik birimlerde ABİDİR (Akademik Birim Kurum İç Değerlendirme Raporu), birimlerde BİDİR (Birim Kurum İç Değerlendirme Raporu) şeklinde hazırlanan raporlar öz değerlendirme çalışmalarının en önemli çıktısıdır.
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu (2019)
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2019) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    GİRİŞ İstanbul Gelişim Üniversitesi hakkındaki bilgiler web adresinde (http://www.gelisim.edu.tr/ ) yer almaktadır. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Abdulkadir Gayretli tarafından kurulan “Gelişim Eğitim, Kültür, Sağlık ve Sosyal Hizmet Vakfı’nın” desteğiyle, “İstanbul Gelişim” adıyla Meslek Yüksekokulu olarak Bakanlar Kurulu’nca 14/07/2008 tarihinde 2547 sayılı Kanunun Ek 2’nci maddesine göre kurulmuştur ve 2011 yılından itibaren ise yükseköğretim alanında “İstanbul Gelişim Üniversitesi” olarak hizmet vermeye devam etmektedir. “Sürekli GELİŞİM yolunda değer üreten DÜNYA 2/72 ÜNİVERSİTELERİNDEN olmak vizyonunu benimseyen Üniversite, kurulduğu günden itibaren vizyonunu gerçekleştirmek için kararlı adımlar atmaktadır. Çok genç, henüz 12 yaşında bir yükseköğretim kuruluşu olan İGÜ, kısa zamanda önemli mesafeler kat etmiştir: Akademik Birim Sayısı geçen on iki yılda 13’e ulaşan İGÜ, 4 Fakülte, 3 Enstitü, 4 Yüksekokul ve 2 Meslek Yüksekokulu ile yükseköğretim hizmetlerini sürdürmektedir.
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu (2015)
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2015) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    Kurum İç Değerlendirme Raporu 1. KURUMSAL BİLGİLER 1) Kurum Hakkında Bilgiler Kurucu Vakfımız “Gelişim Eğitim Kültür Sağlık ve Sosyal Hizmet Vakfı” tarafından 2008 yılında, “İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu” adında Meslek Yüksekokulu kurmak üzere girişimde bulunmuştur. Milli Eğitim Bakanlığı’nın 08/07/2008 tarih ve 17261 sayılı yazısı üzerine, Bakanlar Kurulu’nca 14/07/2008 tarihinde 2547 sayılı Kanunun Ek 2’nci maddesine göre Meslek Yüksekokulumuz kurulmuş ve eğitim-öğretime başlamıştır. 17/02/2011 tarihli ve 6114 sayılı Kanunla “İstanbul Gelişim Üniversitesi” kurularak, 2015-2016 eğitim - öğretim yılında 3 Fakülte, 3 Enstitü,4 Yüksekokul ve 2 Meslek Yüksekokulu ile eğitim-öğretim faaliyetini sürdürmektedir. Üniversitemizin lokasyonu ise Türkiye’nin en fazla nüfusa sahip olan İstanbul ilinin Avcılar ilçesinde ve ulaşım açısından oldukça kolay bir noktada yer almaktadır. İstanbul Gelişim Üniversitesi bünyesinde bulunan 6 blokta toplamda 149 derslik, 36 laboratuvar, 20 atölye, 1 kütüphane, 2 okuma salonu, 1 ibadethane, 3 spor tesisi ve 3 konferans salonu bulunmaktadır. Fen Bilimleri Enstitüsü’nde 369, Sağlık Bilimleri Enstitüsü’nde 197, Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde 1556, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda 580, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu’nda 1915, Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu’nda 744, Güzel Sanatlar Fakültesi’nde 620, İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi’nde 1908, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi’nde 1261, Gelişim Meslek Yüksekokulu’nda 4244 ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda ise 4521 öğrenci ile toplamda 17915 öğrenci mevcuttur.
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu (2016)
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2016) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    Kurum İç Değerlendirme Raporu 1. KURUMSAL BİLGİLER 1) Kurum Hakkında Bilgiler İstanbul Gelişim Üniversitesi’nin Mütevelli Heyeti başkanı Abdulkadir Gayretli, ilk olarak1997 yılında Gökkuşağı Koleji’ni kurarak eğitim-öğretim çalışmalarına başlamıştır. Gökkuşağı koleji bugün Bahçelievler, Ümraniye, Bahçeşehir ve Beylikdüzü şubeleri bulunan ve anaokulu, ilkokul, ortaokul, anadolu lisesi, yabancı dil anadolu lisesi, fen lisesi düzeyinde eğitim çalışmalarını IB Diploma Programı’yla sürdüren bir kolej olarak faaliyetlerine devam etmektedir. Kurucu Vakıf olan “Gelişim Eğitim, Kültür, Sağlık ve Sosyal Hizmet Vakfı” nın desteğiyle, “İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu” adıyla Meslek Yüksekokulu kurmak üzere girişimde bulunulmuş ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın 08/07/2008 tarih ve 17261 sayılı yazısı üzerine, Bakanlar Kurulu’nca 14/07/2008 tarihinde 2547 sayılı Kanunun Ek 2’nci maddesine göre Meslek Yüksekokul kurulmuş ve 9 bölümle eğitim-öğretim faaliyetlerine başlanmıştır. İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu’nun ardından 17/02/2011 tarihli ve 6114 sayılı Kanunla “İstanbul Gelişim Üniversitesi’’ adıyla üniversite kurulmuş ve 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 3 Fakülte ve 1 Meslek Yüksekokulu ile eğitim öğretim faaliyetlerine başlanmıştır. Yıllar itibariyle üniversitede, enstitüler açılmış ve meslek yüksekokulu ile yüksekokul bölüm/program sayıları artış göstermiştir. Üniversitede her geçen yıl kontenjan doluluk oranı artmaktadır. Nitekim 2011-2012 döneminde doluluk oranı %53,66 iken bu oran 2015-2016 döneminde %87,55’de çıkmıştır. Üniversite kuruluşundan itibaren sadece akademik birimler, bölüm/program sayıları ve öğrenci sayıları açısından artış elde etmemiş, aynı zamanda fiziki imkanlar açısından da önemli gelişmeler sağlamıştır. Nitekim 2015-2016 eğitim-öğretim dönemi itibariyle Üniversite; 240 derslik ve amfi, 5 kantin, 1 yemekhane, 54 laboratuvar, 35 atölye, 3 kütüphane, 1 okuma salonu, 1 açık spor tesisi, 3 kapalı spor tesisi, 4 konferans salonu ve 1 ibadethane olmak üzere 92.000 metrekaresi kapalı, 33.036 metrekaresi açık, toplamda 125.036 metrekarelik fiziki alana, 6 bloklu bir yapıya sahiptir.
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu (2018)
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2018) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    1. KURUMSAL BİLGİLER 1) Kurum Hakkında Bilgiler İstanbul Gelişim Üniversitesi hakkındaki bilgiler web adresinde (http://www.gelisim.edu.tr/) yer almaktadır. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Abdulkadir Gayretli tarafından kurulan “Gelişim Eğitim, Kültür, Sağlık ve Sosyal Hizmet Vakfı’nın” desteğiyle, “İstanbul Gelişim” adıyla Meslek Yüksekokulu olarak Bakanlar Kurulu’nca 14/07/2008 tarihinde 2547 sayılı Kanunun Ek 2’nci maddesine göre kurulmuştur ve 2011 yılından itibaren ise yükseköğretim alanında “İstanbul Gelişim Üniversitesi” olarak hizmet vermeye devam etmektedir. “Sürekli GELİŞİM yolunda değer üreten LİDER DÜNYA ÜNİVERSİTELERİNDEN olma”kvizyonunu benimseyen Üniversite, kurulduğu günden itibaren vizyonunu gerçekleştirmek için kararlı adımlar atmaktadır. Çok genç, henüz 11 yaşında bir yükseköğretim kuruluşu olan İGÜ, kısa zamanda önemli mesafeler kat etmiştir: Akademik Birim Sayısı geçen onbir yılda 12’ye ulaşan İGÜ, 3 Fakülte, 3 Enstitü, 4 Yüksekokul ve 2 Meslek Yüksekokulu ile yükseköğretim hizmetlerini sürdürmektedir.
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurum İç Değerlendirme Raporu (2017)
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2017) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    Kurum İç Değerlendirme Raporu 1. KURUMSAL BİLGİLER 1) Kurum Hakkında Bilgiler İstanbul Gelişim Üniversitesi hakkındaki bilgiler web adresinde (http://www.gelisim.edu.tr/) yer almaktadır.
  • Öğe
    Üniversite Kütüphanelerinin 24 Saat Açık Tutulması Hakkında Rapor
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelişim University, 2013) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü
    Günümüzde üniversite kütüphanelerinden beklentiler her geçen gün artmaktadır. Üniversite kütüphaneleri ise bu beklentilere yanıt vermeye çalışmakta, bilgi patlamasının yarattığı ürünleri yani kitapları, e-kitapları, dergileri, tezleri, raporları, makaleleri, vb. yararlandırmaya sunmaya çalışmaktadır. Üniversite kütüphanelerinin 24 saat (7/24) hizmet verip veremeyecekleri tartışması eski bir tartışmadır. Bu konuda çeşitli görüşler mevcuttur. Bu görüşlerden hangilerinin seçilip uygulamaya koyulacağı tamamen üniversitelerin mevcut durumları, gereksinimleri, stratejileri, vizyon ve misyonları ile ilgilidir.